mandag den 9. maj 2011

God litteratur og nyindkøbte loppefund

Der er næsten gået 5 uger siden jeg sidst fik skrevet noget herinde. Til trods for det er der alligevel en ekstra person der er blevet fast læser. Ufatteligt. Jeg har haft travlt med mit praktikophold på apotek og så har jeg brugt aftnerne på at læse skønlitteratur.

Sidste sommer læste jeg de 5 første bøger i Jordens Børn serien (bedre kendt som Hulebjørnens klan) og skulle selvfølgelig også læse den nyudkomne sidste bog i serien. Jeg have været tidlige ude med at bestille den på biblioteket, så det eksemplar jeg fik var jeg den første til at læse. Lidt underligt når man er vant til at bøgerne man låner på biblioteket har fået lidt patina efter at have været lånt ud til en lang række lånere inden man selv låner den. Jeg synes at Jordens Børn bøgerne er rigtige spændende at læse om end der er nogle passager der kan være lidt langtrukne. Som farmaceutstuderende finder jeg bøgerne særligt interessante, da bogens hovedperson er medicinkvinde og der derfor bliver skrevet en lang række planter og deres farmakologiske virkning. Mange af oplysningerne kan man sidde og nikke genkendende til i forhold til den undervisning man har fået i naturmedicin og farmakognosi (læren om de naturlige råstoffer, der anvendes til lægemidler). Det er virkeligt fedt når en forfatter har styr på fakta og fx ikke skriver at isbjørnen sneg sig ind på pingvinerne... (disse to dyrearter lever ikke i naturen samme sted).

Lørdag, som en overspringshandling fra rengøringen cyklede jeg en tur ind til Vesterbro. Jeg havde set at Marapytta holdt loppemarked, da hun skal flytte. Jeg fandt lidt jeg kunne bruge og dermed bidrage til lidt mindre der skulle flyttes og lidt penge i kassen til at flytte for.

Jeg fandt et stykkestof, lige stort nok til at der kan blive en kort nederdel ud af det og en helt ny Holly's top i min størrelse. Den er dog i orange, som ikke er den farve jeg vil have valgt hvis jeg skulle give fuld pris, men pyt, den samlede pris på de to stykker tekstil var 20 kr.

3 kommentarer:

  1. Nød også at læse hele serien. Lånte dog nogen af dem på biblioteket som lydbånd (ja det er længe siden ;-) og det kan ikke anbefales! Det var forskellige oplæsere på de forskellige bøger ogde udtalte navnene forskelligt. Det var drøn-irriterende og jeg havde svært ved at abstrahere fra det......

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til følge med på din blog. :)

    SvarSlet
  3. Skønt! :-)

    ... og så vil jeg bare lige sige at du har vundet i min give away! Så skynd dig at smutte forbi min blog! Tillykke!

    Ha' en helt vildt fantastisk onsdag!

    Kram fra Jane

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...