lørdag den 26. februar 2011

Nu har sokkerne rette størrelse



Som jeg for et stykke tid siden skrev, strikkede jeg i juleferien uldsokker der skulle filtes efterfølgende (du kan læse om det her). Dette gjorde jeg i vaskemaskinen ved 40° samtidig med jeg havde noget andet tøj i maskinen. Da de kom ud satte jeg plastikposer på mine fødder og formede sokkerne efter dem. De var dog stadig for store og de måtte så vente til en anden gang jeg skulle vaske. Efter anden vask, ligeledes ved 40° passer de nu mine fødder perfekt.

Da jeg strikkede sokkerne, fik jeg lukket anderledes af end beskrevet i opskriften. I følge opskriften skulle man lukke af når der var 8 masker tilbage. Dette overså jeg og lukkede først af da der var fire masker tilbage. Det har resulteret i at de har fået en lidt spidsere snude - lidt alfeagtigt. Jeg synes det er fedt at man kan lave en utilsigtet fejl også ende ud med noget man synes er bedre end hvad det oprindelig skulle have været.  Jeg er ved at strikke et par mere i noget lyserød-orange-gul meleret uldgarn jeg har købt i Netto og vil helt sikkert også lukke dem af på denne måde.

Jeg synes også lige i skulle se en af mine orkideer, der endelig efter over et halvt år har fået blomster igen. Begge ting har jeg sat foran bagpladen til det skab jeg skal til at sætte i stand. I stedet for at male bagpladen, har jeg givet den gavepapir på. Det er gave papir fra House doctor der har en blå baggrund og med guldstreger, der danner et stjernemønster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...