onsdag den 5. januar 2011

En lidt for stor størrelse

I juleferien hjemme hos mor har jeg hygget mig med at strikke strømper.


De er alt for store - men det er helt bevidst. De skal nemlig filtes. 

Skaftet og foden er strikket på rundbind, mes hælen er strikket på jumbo-strømpepinde. Der er stor forskel på strukturen af det glatstrik, der er strikket på rundpind og det der er strikket på strømpepindende. Dette skyldes nok primært at jeg bare har skullet strikke ret på rund pinden, mens det har været nødvendig at skiftevis at strikke ret og vrang på strømpepindende for opnå glat-strik. Heldigvis ved jeg at det bliver mindre synligt, når først strømperne er blevet filtet. De ryger med til vask næste gang jeg skal vaske og så skal jeg nok efterfølgende vise det endelige resultat.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...