mandag den 4. februar 2013

Palau vol 2

Lørdag d. 2. Februar

Steffen og jeg vågnede som de første, satte os op på dækket det var overskyet og der kom nogle flere regnskyl. Det gode ved at vejret var "dårligt" var at det var relativt køligt så man kunne sove lidt længere. Jeg ville ikke gå ned at tisse for ville så vække de andre. Men tilsidst kunne jeg ikke holde mig længere. Kan vist ligesågodt vende mig til det.
Vejret vendte og det blev solskin. Den første faktor 50+ blev smurt på. Vi blev introduceret til båden, styring af indbyrdes økonomi. Vi kørte til byen i den lejede bil for at handle ind mens vi nu havde den. Det er utroligt så mange forskellige varer der var i butikkerne til trods for at langt det meste bliver importeret. Det gør også at nogle varer er utrolig dyre. Generelt vil jeg tro at prisen på madvarer ligger lidt under hvad de gør hjemme i DK. Så leveomkostningerne er noget højere end hvis vi havde været med på et togt omkring Filipinerne.
Der blev handlet stort ind. På vej tilbage fik hvad der ifølge Kim er øens bedste burgere. De var udemærket, men en hjemmelavet er altid at foretrække. Tilbage på båden blev der læsset af og pakket væk. De andre sejlede med dingyen ind til land igen. Steffen og jeg blev på båden - eller retter vi hoppede i vandet for at snorkle. Der er fine koraler der hvor vi ligger med båden og også fisk. Jeg er dybt imponeret selvom det er utroligt lidt/småt i forhold til det vi vil komme til at se. Vel oppe af vandet tog vi ind til land for at sige farvel til Charlotte der har været gast i måneden inden vi påmønstrede. Vi kom desværre for sent., Ti minutter før var hun kørt mod lufthavnen. Nu sidder vi så her ved SAMS TOURS og hygger og får lidt at drikke.
Det blev og på SAMS at vi spiste aftensmad. Det blev fried chicken og rice. Der var cirka dobbelt så meget kylling som der var ris og ingen grøntsager. Da vi havde spist havde jeg et anfald af anti-båd vipperi. Dvs selvom at vi var inde på land så følte jeg at ting snurrede og vippede lidt, noget jeg på ingen måde har følt ude på båden.
Vi fik set ved selvsyn at det bliver utroligt tidligt mørkt. Allerede ved 18-tiden begynder det at blive mørkt og knap en time efter er det helt mørkt. Så selvom vi nu er under langt varmere himmelstrøg er det ikke fordi at aftnerne er meget mere lyse. Til gengæld så er det tidligt lyst - ved 6-tiden. Da vi kom tilbage til båden gjorde Steffen og jeg os klar til at sove udenfor, det var den mest fantastiske klare stjernefyldte himmel. Vi ville ligge i cockpittet af båden (overdækket). Så vi fandt madrasser der må bruges til udendørs. Vi fik lagt os til rette og nød godt af hverken han eller jeg er blandt jordens højeste mennesker.
Til trods for den stjerneklare himmel der var da vi lagde os til at sove, blev vi midt i nat vækket af kraftigt regnvejr. Først Steffen, da den smule vind der var, fik regnen til at ramme ind på ham. Jeg vågnede først da båden drejede om at det ramte ind på mig. Vi hev lagen og madrasser til os og ventede lidt tid til det holdt op med at regne. Så lagde vi os ned igen. Senere blev vi igen vækket af regn. Derefter rykkede vi hen på dækket, også overdækket, og kunne nu ligge lige ved siden af hinanden. Det var på det tidspunkt stadig mørkt, så rigtigt tidligt må det have været. Vi faldt heldigvis begge i søvn igen.

1 kommentar:

  1. Hej Helene

    Send mig lige din adresse til min mail:

    for2krblandet@gmail.com

    så sender jeg billetter til messen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...