søndag den 13. marts 2011

Lagersalgindkøb & fastelavnskostume

På lagersalget for to weekender siden fik jeg gjordt nogle, efter min egen mening, gode køb.
Jeg købte tre stykker stof - noget tyndt mørkegrønt stof, noget tætvævet koksgråt stof og noget gult organza.

Det var det gule organza afgjorde hvad jeg skulle være den fastelavnsfest jeg var inviteret til sidste weekend. Jeg havde haft flere tanker om hvad jeg skulle begive mig ud i at sy, heriblandt var et bikostume og et kattekostume. Den gule organza kostede kun 10 kr pr. meter og det afgjorde sagen.

Af organzaen syede jeg en nederdel. Min første tanke var at lave en hel sol, der skulle kantes med sort satin kantebånd. Jeg forventede at det ville blive lidt svært, da både stoffet og kantebåndet er glat. Jeg lavede derfor en firkantet hel sol, så det blev nogle lige kanter der skulle syes på.


Det tog lidt længere tid at få sat kantebådet på, så jeg lånte mig til vingerne hos en veninde, der havde lavet dem for et par år siden. Til nederdelen havde jeg sort tøj på. Antennerne er lavet af edderkopben. En edderkop købt i Søstrene Grene til en udklædning i forbindelse med halloween. 

Til dette kostume kreerede jeg følgende accessories: 


Et hårspænde påsat gule filtkugler fra Søstrene Grene og et par øreringe. Jeg havde ingen sorte øreringe, hvilket jeg synes passede bedst til kostumet. Jeg havde få dage forinden købt agat perler i Super Brugsen. Disse satte jeg på ørestikker med limpistol. De ser rigtig fine ud, men perlerne er desværre for tunge til at man kan holde det ud en hel dag - en aften var okay.

DIY på spænde: De små filtkuler fra Søstrene Grene trækkes vha. en nål på fiskesnørre og bindes fast i hver ende i de huller, der er i spændet. Derefter trækkes fiskesnørren igennem kuglerne igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...