mandag den 14. marts 2011

Jeg startede denne blog efter at have været på kursus i taskefletning a la ecoist. Jeg tror vis aldrig jeg har fået vist den taske jeg lavede på det kursus.

Den første taske jeg lavede jeg en hel weekend på at fremstille. Jeg nåede også at lave et enkelt matchende hårspænde. 

Min første taske

Blev ret grebet af fletteriet og har siden flettet flere hårspænder som det nedenstående hvor der er brugt sider fra en gammel bog.


For at kunne montere spænderne kræver det at man har en popnittetang. Den kan købes i de fleste byggemarkeder. Det svære er så at finde popnitter i den rigtige størrelse. De skal være små nok til at komme ned igennem hullet i spændet og store nok til at blive siddende når de er poppede. Samtidig er der ikke alle steder man kan få dem der så har rette størrelse.

Jeg har også kastet mig ud i et lidt større projekt. Jeg er ikke nået så langt endnu - en ring lavet til bund og en ekstra ring. Der skal mindst to ringe mere på. Det er meningen at taskens omkreds skal blive mindre og mindre som jeg kommer op efter. Materialerne jeg bruger til denne taske er selvklæbende folie  med struktur, den slags man bruger til at mattere ruder med. Herpå er der påklistret sort silkepapir. At jeg har valgt silkepapir skyldes at jeg så får en passende samlet tykkelse til at folde.


Jeg har lagt mærke til at de fleste andre her i blogverdenen bruger diverse emballager når de fletter tasker. Jeg har endnu ikke set andre, der bruger papir påklæbet selvklæbende plastfolie. Det giver selvfølgelig en ekstra arbejdsgang, men mange flere muligheder for valg af udtryk. Dog er der så den ulempe at man som regel skal betale lidt for materialerne, når man ikke anvender genbrugsmaterialer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...